Dags för piercing.

 
 
Började dagen ganska fint. Solen gick upp över berget och lös in genom mitt fönster och mina vita gardiner. Sommaren har börjat närma sig. En dag alldeles nyligen, en natt till och med, sov jag med endast två täcken på mig !! Det kändes ganska så bra. Det vill säga om man hade en varm vetekudde att värma tårna på. Huset jag bor i skulle utan att direkt överdriva kunna beskrivas som kyligt. Utomhus är en annan grej, speciellt idag, jag hade shorts på mig. Min vän hämtade upp mig och vi fortsatte vårat mission med att hitta en piercing-studio. Vi hittade en i Ciutadella den andra dagen men endast tatueringskillen befann sig på plats på passande tider. Han glittrade fint på kinden. Tyvärr hjälpte det inte oss så mycket att han glittrade fint så vi fortsatte vårt mission i Maó istället. Där gick det enklare än väntat. Inte mycket mer än en halvtimme efter att vi anlänt så hade min vän en ring i näsan. Det passar henne.
 
När kvällen kom åkte långbyxorna på. Följde med familjen till en hamn för att äta middag med några engelska vänner som har hus på ön. Menyn på restaurangen fanns på svenska. Med svenska flaggan och allt. Det är andra gången jag möter något svenskt på nio månader. Man kan inte direkt säga att det kryllar av svenskar här. Hemma i sverige äter jag aldrig ute så att läsa menyn på mitt eget språk kändes mest bara ovant och komplicerat. Gjorde en vanlig beställning på spanska blandat med engelska. kyckling.
 
España, Verkligheten | |
Upp