Första helgen på ön.

 
Ibland undrar jag om dyngen har fler timmar här. Varje dag är lång som en evighet. Inte på ett dåligt sätt, men så mycket som jag gör på en dag här gör jag på en hel vecka hemma i Ljungby. Försöker skriva dagbok varje dag men när jag väl ska göra det så har jag glömt hälften av sakerna jag gjort.
 
På lördagsmorgonen gick vi ut i trädgården igen för att göra en video, när vi gick förbi hönsgården fick vi syn på små saker som gick omkring på marken. Något som inte varit där kvällen innan. Det var 6 stycken kycklingar. Jag vet inte vart dem kommer ifrån eller vem som lagt dem där men det verkar inte bekymra någon annan så det bekymrar inte mig heller. Det är inte hönorna som fått kycklingar i alla fall för deras hönor lägger inte ens ägg. Det kom hem två kvinnor på förmiddagen för att städa huset. Då åkte hela familjen till en av lägenheterna i en annan stad, på den norra sidan av ön. Lina har köpt duk, färger, papper och vi fick välja varsin egen pensel i affären. Dukade upp utanför lägenheten (hon kallar dem för det men det är egentligen små hus), satt där med utsikt över havet och målade, jag och flickorna. Sen började det blåsa och vi flyttade in, efter det började regnet ösa ner. Åkte tillbaka till huset framåt eftermiddagen, tog vägen genom andra små städer och kollade genom regniga fönserrutor.
 
En kväll satt jag på kontoret tillsammans med killen i familjen. Klockan nio vandrade vi gem på gatorna för att äta middag. Hela stan ligger i en liten dal och vi bor i ett av husen som ligger högst, vilket ger oss en vacker utsikt, den ger oss också andra saker som motion. Han vandrade på och jag ville ju inte vara sämre så jag fösökte hänga på utan att pausa och försöka att andas normalt. Okej att han spelar fotboll men jag kände mig dålig och gammal. Bestämmde att jag ska gå ut och gå lite mer. Upptäcka stan. När vi nästan var hemma såg jag att det blinkade lite konstigt på himeln bakom bergen, jag tänkte fråga om det var från den stora vägen, tur att jag inte gjorde det, insåg snart att det blixtrade och att det verkligen var runt hela stan. Såg häftigt ut. Fortsatte lite så, fast med regn, sol, åska och vind hela helgen. Såg en regnbåge med.
 
 
España, Verkligheten | Ferreries, helg, hönor, kontoret, menorca, oväder, promenad, semesterhus | |
Upp