En dag i trädhuset.

 
Blev utlurad i trädgården för att leka i trädkojan. Dem har en fin trädkoja som deras pappa har byggt till dem. Egentligen är kojan inte i ett träd men den är gjort av trä. Dem kallar det för trädhuset. Den är en bit ovanför marken och har ett litet loft som man kan ta sig upp till om man är smidig nog. Nicole vill gärna att jag ska sova där, jag skulle vilja säga ja men jag är lite för stor och lite för bekväm av mig. När jag väl har tagit mig upp vill jag  helst inte gå ner. Men någon måste dra upp repstegen när hon ger sig ut på äventyr. Jag skalar ut små frön från saker som faller från träden. När hon lämnade mig att att hämta grejer satt jag där och skalade frön i säkert en halvtimme utan att hon kom tillbaka. Hon hade låst dörren från utsidan och jag fick snällt ta mig ut genom fönstret. När hon kom tillbaka hade hon flingor och pyjamas med sig, skruvar upp krokar och grejer. Hon är väldigt händig och hon uppfinner nya saker var och varannan dag.
España, Verkligheten | Ferreries, Nicole, Trädgården, cajsa, koja, menorca, treehouse, trädhus, trädkoja | |
Upp