Vandrar på ensamma stigar.

 
Igår promenerade jag närmare en mil. Kanske mer, kanske mindre. När jag vaknade efter 11 timmars sömn och gav mig ut i köket på jakt efter frukost var det en främmande kvinna där. Hon skulle städa. Kände mig lite vägen och åt frukosten i sängen samtidigt som jag kollade på Games of Thrones. Kände mig fortfarande lite ivägen och tog kameran runt halsen och gav mig ut på en promenad runt stan, på riktigt runt staden. Med hjälp av lite omvägar så tog promenaden en halvtimme. Var dum nog att ta på mig t-shirt. Trodde inte att det skulle vara så varmt eftersom att det var molningt ute. Min ursprungliga plan hade varit att promenera till stranden men eftersom vädret inte såg så lovade ut först blev det inte så. När klockan närmade sig 12 stod solen högt på himeln, jag ringde och frågade efter vägen till straden. Men snälla som dem är så kom hon och hämtade mig och körde mig till Cala Galdana. Vilket är en jätte fin strand, dock den enda jag sett i solsken. Blev andra besöketpå stranden sedan jag kom hit. Mitt första besök någonsin ensam på en strand. Läste i min bok och lyssnade på musik. Var till och med modig nog att ta ett dop i havet. Åt en pasta sallad och kollade på båtarna som guppade i havet.
 
Sen var det dags att gå hem. 7 km i stekande solsken. Precis jämte vägen. Varje kilometer är uppmätt så man vet hur långt det är kvar till stora rondelen. Och huset ligger strax därvid. Vandrade på utan att veta detta och och var säker på att jag hade gått minst 3 km när jag nådde fram till stenen som sa att det var 6 km kvar. När det var fyra kilometer kvar hittade jag en busshållsplats. Konstaterade att bussen skulle komma om 5 minuter. Satt där i 3 och väntade innan jag bestämmde mig för att fortsätta gå. Hade jag gått dit kunde jag likväl gå resten av vägen också. Halv sju var jag äntligen framme. Kände mig ganska så duktig och ännu mera svettig. Bara det att när jag kämpat mig upp för backen till huset så var porten stäng och jag hade inte med mig fjärrkontorollen, ringde på klockan lite innan jag fick ringa in och hon kom ut och öppnade. Smög in och tog en dusch innan jag åt mat med de spanska gästerna.
España, Verkligheten | 1 mil, Cala Gadana, Gå , Varmt, cajsa, helg, menorca, oktober, promenad, strand | |
#1 - - Ronald W:

Så det är varmt där? Här är det kallt, men det var soligt och fint idag :)

Svar: sjukt varmt! måste köpa nya shorts, tunnare shorts! och lite linnen, t-shirts funkar inte!
Cajsa Elandsson Granemalm

Upp