Tog en shoppingdag i Mahón.

 
 
Idag har varit en shoppingdag. Och inte vilken shoppingdag som helst, utan en bra sådan. Nåväl shoppingen var inte så bra men dagen var. Tyckte det var på tiden att inhandla lite nya kläder, fick skjuts till Mahòn. Tanken var att jag skulle hitta en liten karta för att ta mig runt i centrum, men jag hittade inte stället där man hittade kartorna. vandrade runt ett tag och tror att jag hittade rätt i stan i alla fall. I en affär jobbade det en tjej som var snäll och pratade med mig på spanska, jag såg antagligen mest ut som ett frågetecken, sen pratade hon lite på engelska. Jag köpte inget. Vandrade runt i lite andra affärer där jag inte heller köpte något. Hittade min parfym som inte finns att köpa någonstans längre, köpte inte den heller. Gick in i en affär som hade den blåa kvinnan på skylten, där inne var det mysigt. Jag ville köpa lite av varje, allra helst en sänghimmel. Men jag köpte inget där heller, inte första gången, tog bara ett visitkort. Hon blev glad. Andra gången jag gick in köpte jag en ring och jag berättade för hon som jobbade att jag tyckte att hon hade en supermysig butik. Då blev hon ännu gladare. Och då blev jag glad.
 
Gick till butiken där den spanska tjejen jobbade, hon som pratade engelska. Hon kom ihåg mig och sa hej igen. Köpte ett klädesplagg, som inte alls var short eller något annat som jag hade tänkt att köpa, kan inte ens ha det till short. Fick festaste papperspåsen till eftersom att dem mindre var slut, köpte ett par gula strumpor för att fylla ut lite. Ni vet ju hur mycket jag älskar gult. Det är lite som lila. Jag gillar det inte men det fångar alltid min uppmärksamhet, denna gula är ändå fin. Bästa gula. Åkte buss hem och gjorde konstverk av stenar på garageuppfarten. Och jag tycker det är på tiden att det kommer en poserbild.

 
 
 
España, Verkligheten | |
Upp