Söndagsäventyr i naturen.

 
Söndag. Fick reda på att vi skulle åka någonstans. Något ställe på spanska. Arbres d’Algenda. Vet inte om stället heter så och om det faktiskt va va dem sa, men det stor på en skylt i närheten. Dem frågade om jag ville följa med. Klart att jag ville det. Det är inte så att man åker om en timme eller ens en halvtimme. Fick 5 minuter på mig och sen åkte vi. Packade en snabb väska med kamera, långarmad, solglasögon. Visste faktiskt inte alls vad jag skulle göra. Visade sig att vi skulle ut i naturen och vandra. Åkte på en smal liten guppig väg i den vita skåpbilen. Alla fick inte plats först rundan så det blev två omgångar. När vi väl var samlade gav vi oss iväg. Jag, Lina, Isabel, Nicole, Kusin Luke, Jordi, och två av hans vänner.
 
Vandrade på stigar där piraterna jag gått. Hängde gröna växter över de stigarna som gick mellan vita berg på båda sidor och det var fina gamla murar överallt. Väldigt grönt och väldigt fint. Hade passat bra med lite apor som svingade sig mellan träden, men dem har inga apor här. Det var en väldigt fin dag! Det som bekymrar mig är att inget blir lika fint på bild som i verkligheten. Det brukade bli lite bättre, men kanske är det så att bilderna är dessamma bara det att livet är lite finare nu är det brukade vara.
 

 
 
España, Verkligheten | Isabel, Jordi, Lina, Luke, Nicole, cajsa, fint, grönt, leka, menorca, natur, prirater, promenad | |
Upp