Två hästar är mer än ingen häst. Om man nu skulle vilja ha en häst.

 
 
 
Igår var jag någonstans. Just ja, vi åkte runt och allt var stängt för säsongen så det slutatde med att vi åt toast med olivolja och tomat vid havet. Åt lite glass. När vi körde hem stannade vi på en farm och köpte ost. Vilket resulterade i att jag inatt drömde att jag var tvungen att sälja två av mina hästar. Och dem som köpte dem var tvungen att ha dem i minst 10 år. Vilket jobb att sälja dessa hästar. Skojar inte. Tur att det var en dröm och jag inte hade några hästar varken här eller där när jag vakande. Följde med på shopping i Mahon. Finns en hel del fina inredningsbutiker om man vet vart man ska gå. Det vet förstås inte jag, men jag vet andra som vet. Tyvärr kunde vi inte gå in där eftersom att barnen var med. En annan gång. Istället blev det shopping till alla utom mig på de soliga gatorna. Efter de senaste dagarnas kalla väder nådde vi idag upp till dela 24 grader. Då kändes det bra att vara här under den klarblå himeln, på min ö som mormor så fint uttryckte det i ett mejl.
Det är är långhelg och alla barnen är lediga från skolan. Vilket gör att jag glömmer bort vilken dag det är, jag har hela dagen trott att det är torsdag men det var visst fredag. Vilket innebar artclass, jag är aldrig på pepp på det och glömmer alltid bort det. Men det är lika kul varje gång jag kommer dit. Fortsatte på staden i papier-maché. Jag har fruktansvärt kul och har kletigt limm över hela händerna medans Nicole sitter med en liten pensel, säger att det är äckligt och att det liknar snor. Då tänker jag på spöksnor och mysteriet på greveholm. Men min dialekt är inte lika kul här och mina skämt funkar inte så bra när man inte pratar svenska. Men jag vet med säkerhet att mina syskon hade uppskattat det. Snart är det jul har jag hört. Undrar om man kan köpa chokladkalender här? hm..ingen jul annars.
 
När vi hämtade upp en vän till Nicole, vi gick förövrigt fel och hittade inte huset och var tvugna att fråga grannarna, då mötte vi den sötaste gamla gubben. Han gick med liten basker, stödkrage runt nacken och sin rullator. Och på denna rullatorn hänger det i korta snören flera små-små korgar och dinglar.
Tack det var allt för mig, imorgon ska jag ha picknick på stranden!
España, Verkligheten | |
Upp