Bara köpt saker jag tycker om.

 
 
Familjen är sjuk, men var ändå snäll och skjutsade mig till Mahón. Skulle göra ett enda litet ärende, visade dig att jag var på shoppinghumör och det blev lite mer än så. Råkade först och främst gå förbi den butik jag skulle till, så fort jag insåg mitt missatag vände jag om. Då var det en liten fotobutik på hörnan, skulle ju ändå ha en engångskamera så kunde likväl köpa den där, kom ut med ett fett snyggt fotoalbum. Och det fanns fler, chansen är ganska stor att jag hamnar där igen. Gjorde mitt lilla ärende, och kvinnan i affären var så söt och babblade på om hur snygg jag var och hur vi alla var så snygga. Hon trodde antagligen att jag var från england. De flesta som är från någon annan stans är därifrån. Satte mig på ett litet café. Kände mig som en bra människa och pratade lite med dem som jobbade där, den gamla mannen tog på sig sina glasögon och hjälpte mig att kolla en sak. Sen fick jag en vägbeskrivning och gav mig av. Tyvärr ledde inte vägbeskrivningen dit jag ville, så fick fråga vidare. Råkade köpa en tröja. Men det var jag värd, för jag fryser mycket om dagarna nu när det börjar bli kallare.
Skulle köpt ännu en värmande sak som jag kollat in tidigare, på vägen till bussen, men den butiken hade redan stängt för siestan. Trots att det stod 14.00 på dörren och klockan vara var halv två. Verkar som att man får göra lite som man vill.
 
España, Verkligheten | Mahón | |
#1 - - Sarah:

Vad duktig du är som våga fråga runt! :)

Upp