En vän. En kamerna. En karta. En Ö.

Ni ser det där O:et alldeles här ovanför. föreställ er det med tvåprickar över.
 
Det finns tydligen en hel del grottor runt om på ön. Av någon anledning återkommer jag till samma hela tiden. Ska försöka hitta några nya tills nästa gång. Gärna något ute i vattnet som man måste simma eller ta båt till. Tänkte säga att dem grottorna ser ganska fint ut på bilderna ifrån boken. Min Menorcabok alltså. Men när jag tänker på det är jag inte säker på att jag sett några bilder på det, kanske inte ens finns. Ska kolla upp den saken.
 
Något jag kanske inte alls har nämt bland mina dåliga uppdateringar under året (som jag vill skylla på den oexisterande internetuppkopplingen i huset, men det kanske eventuellt kan vara liiite mitt eget fel också) är att jag har en ny fin vän. En supertrevlig vän i min egen ålder från italien, vi pratar egentligen inte samma språk men det går bra ändå. Spengelienska (spanska + engelska + italienska). Hon har en kamera och en plan. Jag tycker om det. En karta har hon med. Hon planerar att besöka hela ön, område för område. Och den bästa delen av planen är att hon planerar att ta mig med sig. Hej sommaräventyr.
 
På vägen till dagens mission, försöker hitta en professionell piercing-studio, det vi hittade förra veckan liknade ganska mycket ett garage fullproppat med skruvmejsar, penslar, plastspindlar osv. i alla fall så stannde vi till i Cala Morell och vandrade runt bland gamla grottor. Hon körde bil dit, för hon har till skillnad från mig körkort. Har jag tur så vet hon även hur man kör båt. Då slipper vi simma ut till grottorna i havet.
 


España, Verkligheten | |
Upp