På toppen av El Toro.

Idag har jag haft min första spanska lektion. Det var enkelt, satt där och funderade på om jag kanske borde be om att få läsa nästa steg av kursen istället. Det var mest folk från england. När lektionen var slut förstod jag att det var fler som tänkte samma sak. Någon tog upp det med läraren som sa att det inte finns något högre steg för tillfället eftersom att inte tillräckligt många är intresserade. Började räkna lite och vi ska fortsöka få tillräckligt många intresserade och hoppas på ett annat resultat nästa vecka. Hoppas.
Kursen är i en annan stad och jag gick ner till kontoret för att få skjuts av Lina vid klockan elva i morse. Men när jag kom till kontoret var hon inte där. En annan tjej skjutsade mig, hon var jätte snäll och följe mig in och allt. Pratade med läraren och stannade utanför tills lektionen började, jag kände mig som ett litet barn, fast på ett bra sätt. Dem är sa snälla och ta hand om mig. Lina kom och hämtade mig när jag slutade. Vi skulle ta en kaffe i stan men hon är impulsiv och får nya ideer hela tiden, undertiden hon letade efter en parkeringsplats fick hon för sig att vi skulle åka upp till stans högsta berg, monte Toro, och ta en kaffe dar istället. Sagt och gjort. Utsikten var fantastisk, himmeln var klarblå och man kunde faktiskt se hela ön, och man kunde se bergen på Mallorca.
Lina berättade en liten historia för mig. Under inbördeskriget blev kronan från en skulptur av jungfru maria stulen. Invårnarna gick då ihop och samlade sina guldsmycken och det gjordes av dem en ny krona till Maria. En del av smyckena kom fran Linas mormor/farmor.  På toppen av berget låg det en liten kyrka som vi besökte, och där inne fanns skulpturen av jungfu maria med kronan.
Målade lite med tjejerna ute i solen innan vi gick till parken och lekte.
España, Verkligheten | El Toro, Español, Monte Toro, Nicole, Spanska, belle, cajsa, es mercadal, kurs | |
Upp