Cala Morell.

Helgen. Haft en superhelg. Glömde nästan bort att gå till artclass i fredags, jag och nicole kom dit sist, vilket faktiskt, tro det eller ej, är första gången. Kletade runt och gjorde papier mache igen. Spendera över en timme med att skapa fönster, inte det roligaste jag gjort men nu slipper jag göra det nästa gång. Vårt lilla projekt börjar lika något nu. Resten av fredagen bjöd på pizza och bra komedi på engelsk tv. Lördagen var fin den med. Vi packade ihop oss och åkte på ärenden i Ciutadella. Köpte tyg och satinband i pyttesmå butiker med tyg precis överallt, i alla färger och mönster. Tanken är at vi ska göra små påsar med någonting i och räkna ner till den 25 december. Så 125 påsar har vi framför oss att sy. Skulle gissa på att vi har runt 7 i nuläget. Regnet bara öste ner från himmeln, i centrum bland de gamla husen växer det träd. Massvis med gula blad hade fallit ner och låg utspridda över gatorna. Vinden blåste och allt kändes väldigt höstigt och fint. Och det var inte ens kallt. Tänk om vi hade sån höst hemma. Varmt regn. Vi tog skydd av regnet inne på en tapasbar/lekland
 
Söndagen. Den finste dagen. Vi var lovade regn men vid sju på morgonen när vi steg upp såg det klart ut. Packade in oss i bilen och tog backen ner till fotbollsbaren. Väntade in resten av laget under en frukost, café con leche och mackor, vilket är någonting jag knappast aldrig äter längre. Ciutadella igen, kaffepaus nummer två. Jag satt bland alla spansktalade fotbollsmammor och läste min bok. Tänkte jag skulle läsa ut den snart då jag inte alls håller mig till min plan med 2 böcker i månaden längre. Vi vann matchen, 4-2, sonen i familjen gjorde två av målen innan han skadade sig. Besökte centrum, köpte lunch och bakverk till efterrätt. Solen lyste och himmlen var klarblå när vi åkte till en av bostäderna i Cala Morell. Satt vid poolen i t-shirt och pratade. Gick upp på takterrasen med utsikt över grönt, grönt och hav, där ringde jag till pappa och gratulerade på farsdag. Sen var det äventyr, klättrade omrking i små grottor från en annan tid.
 
 
 
 

 
 

 
 
 
España, Verkligheten | |
Upp