Mitt besök i Fina fina Göteborg. Varför är du där när jag är här.




Var och hälsade på min kära kusin som är ganska så nyinflyttad i Göteborg. Första jag möttes av när jag steg av tåget och vi tog oss ut från stationen var Timbuktu som stod på en scen och sjöng. I sånna lägen mår man så dåligt att man får ont i magen över att bo i Ljungby. Varför undrar man, bor jag inte i göteborg? Eller någon annan stans där det faktiskt händer något. Kusin Josefines lägenhet var fin. Ni vet hur man bygger upp en hel vision av hur någonting ser ut innnan man faktiskt ha sett det. Sen ser det inte alls ut så. Det var va som händer. Det var inte sämre på några vis, bara annorlunda. Fint. Ganska stort. Mysigt. Tände ljus och bänkade oss framför teven. Sådär vardagsmysigt. Fredag var shopping dag. Inte för att någon av oss direkt schoppade någonting. Strosade mest runt på stan och smidde planer. En av livets outtalade planer är trots allt Göteborg. På Lördagen steg Josefine upp tidigt och bakade och fixade medan jag som vanligt låg och sov, när jag ateg upp var jag sådär småsur som jag alltid är på morgonen. Känns fint att hon vet om det. Jag bidrog med att damsuga innan vi satte oss för att äta frukost. Efter ett tag va det fullt i lägenheten. Hennes föräldrar och farmor från Jönköping kom på besök. Även farmors syster från göteborg tittade förbi. Det skruvades upp hyllor och fixades och donades. På kvällen gav jag mig av på 20-års middag på Hard Rock Café. Vilket från början hade varit själva syftet med att åka till Göteborg. Det var trevligt att träffa gammla kompisar igen. Men det är kallt ute och jag stannar helst inne på vintern. Strax efter midnatt begav jag mig "hemåt" och kröp ner i soffan med cola och en gammal 90-tals film som jag verkade uppskatta mer än min kusin. Jag vet inte om jag har dålig humor eller om jag möjligtvis bara var trött. Söndagen gick tiden fort och på något vis var klockan redan 2 när vi till slut va redo för att möta dagen. Blev en lång, kall promenad i slottsparken. Träffade massor med olika djur och gled ner för backarna. Tur att det fanns räcken att hålla fast sig i så gårt man kunde, annars hade vi glidit med en helt annan hastighet. Kvällen bjöd på bio. Slutligen såg vi 50/50 som det var massa reklman för i Usa när vi var där i höstas. Den var fin. Jag gillar båda skådespelade i den. Den ena för att han är lite kul, ibland. Den andra för att han är glad. Man blir glad av dem. Mormor och morfar råkade befinna sig i göteborg samma helg och jag var snål och bestämmde mig för att gratis är bra. Tog skjuts med dem hem på måndagen. Vi stannade så klart på vägen och åt lax i laxbutiken. Det var gott. Mormor vet ju vilken lax jag gillar bäst så hon fick bestämma. Mormor och morfar tog bortskalet på potatisen som var till. Jag tyckte skalet var gott.
Verkligheten | |
Upp