Adventsfix.

Hållt på hela dagen främst med att fixa min brors rum. Vi kör lite extreme home makeover här. Skickade ju iväg lillebror på Dreamhack över helgen och nu har vi fixat och dornat med möbler, tapeter, gardiner, kuddar, lamor, blommor osv. Det blev mys och vi vill alla flytta in i rummet vad vi nu hoppas på är ett fint tårfyllt ögonblick föllt av ett "oh my god" när han ser det, precis som på tv.
Sen är det ju även advent imorgon och man ska hinna med att sätta upp stjärnor och ljustakar i alla fönster. Mamma har fyllt hela den redan överfyllda hallen med massor med lådor med julsaker i som vi tog ner från vinden. Tydligen brukar vi göra vårt pepparkakshus nu till första advent också, jag har ju inte varit med på två år, då jag inte bott hemma, men det är alltså nu. Det hinner vi inte med i år, så det får antagligen bli till nästa helg det. Jag är i själva verket inte alls så julig av mig, det jag gillar är bara mys-känslan, alla småtomtar här och var hade jag kunnat hoppa över. Men detta det gillade jag. Passar mig bra.


Interior | |
Upp