Midsommarafton som alla andra år fast annorlunda



Midsommarafton idag igen, i år igen! alla peppar alltid för årets fest, som alltid. midsommar och nyårsafton. alltid lika stora besvikelser. Brukar spendera denna överskattade helg tillsammans med Chickson. I år befinner sig Chicki i London och lär väl göra det ett par år framöver så fick göra andra planer, eller icke-planer. Varit hemma med familjen och tryckt i mig mat hela dagen! blev väckt till nybakta frallor som jag bett om, det följdes upp av potatis, melon, sill och skinka - för de andras del - rostbiff för mig, glass, grädde, gräslök, gladd, maränger, jordgubbar, chokladsås. Själv bidrog jag med aktiviterna, är ju inte så förtjust i lekar och så för egen skull men fixade med pilkastning, bollkastning och en kul tipsrunda som mamma förvårdnsndsvärt kammmade hem fläst poäng på. Pappa kom dock etta och jag fick nöja mig med en delad sista plats med min syster, trots att jag fick fullport på tipspromenaden. Därefter blev det prisutdelning och vi har nu sittit ute i den sista kvällssolen och tryckt i os chokladpriserna och grillade marschmallows i väntan på att elden ska slockna och förvandlas till glöd inför kvällens grillning. Blir kanske eventuellt en runda upp till Jennie senare och kolla läget om man är pigg för det. Annars blir det tv-spel och chips/dipp- party! :D

Underbart att jag såhär 7 år senade återigen ser ut som jag gjorde i 6an!  :/

Verkligheten | |
Upp