paris?

Gick och funderade lite förut.
blev en tankeställare på livet.
visst fundera jag ofta på vad jag vill.
och kanske framför allt vad jag inte vill.
and i'm never coming back home.
drama.
jag behöver livet. om det så ska bli ensam.
får se vad man hittar på vägen.
 jag skulle vilja ha ett foto som representerar just denna känslan, men det är svårt.
finns inget riktigt ord för att besrkiva det. det är bara en känsla.
men plötsligt dyker det upp en liten tjusig bild av paris i mitt undermedvetna.
är det dit jag ska. är det där livet börjar?
paris?
hmm..varför inte.
fina promenader på eftermiddagar.
mysiga fikapauser i en underbar kultur.
paris, romantik, drama.

nu till något lite mindre romantiskt men fullt lika dramatiskt.
 hur ska någon som jag kunna ta sig dit?
och vadå någon som jag, jag kan precis lika bra som alla andra.
bara jag ge upp min lathet och orkar lite mer.
ta tag i det. nummer ett på listen borde vara att hitta mig jobb.
 bara det är en bra början.
 Men inte ens något sommarjobb har jag orkat söka.
 mer än ett genom kommunen, som även om jag lyckas få, inte kommer dra in särskillt mycket pengar.
nej det får bli jobb till hörsten.
ett år kvar nu sen ska alla livets drömmar gå i uppfyllelse.
| |
Upp